Només seran quatre gotes

Usart, Mònica

Barcelona : Bridge, 2017

Avui us recomanem un llibre que va ser èxit de vendes per Sant Jordi de l’any passat, i no es tracta de cap novel·la, sinó de divulgació científica però explicat d’una manera molt entenedora. Ens referint al llibre de la meteoròloga Mònica Usart Només seran quatre gotes.

La predicció del temps és una ciència en si mateixa, però a tots ens agrada parlar del tema. L’autora ens explica alguns d’aquests fenòmens, d’una manera molt didàctica. També repassa la meteorologia popular que avui dia encara es fa servir; per exemple als Estats Units tenen la marmota Phil, que ja s’ha convertit en tot un espectacle i utilitzen per predir si l’hivern s’allargarà o ja entrarà la primavera. I a casa nostra, la cultura tradicional es basa en la Candelera, que també cada 2 de febrer fem servir pel mateix. O l’home del frare, el funcionament del qual és un secret molt ben guardat.

Tot el llibre està plantejat en forma de preguntes, curiositats que la majoria de la gent té. Per què fa més calor a Lleida a l’estiu que a Barcelona?  Com puc preservar el meu petit hort de les gelades? Quina diferència hi ha entre huracà, cicló i tifó? Què és una ciclogènesi explosiva? M’haig d’espantar?

I així poc a poc la Mònica Usart ens mostra les respostes i ens introdueix en la matèria sense ni adonar-te’n, i deixant-te ganes de més.

Per acompanyar-ho tot, al final ens recomana una sèrie de pel·lícules on el temps hi té una importància cabdal, alhora que si us van més els films on hi ha el perill que un asteroide impacti contra la Terra també en trobareu. Però no es queda aquí, també ha elaborat un llistat de cançons que poeu trobar a Spotify relacionats amb la meteorologia (n’hi ha algunes de ben conegudes).

Així doncs, no deixeu d’agafar aquest llibre a la biblioteca més propera, doncs us ajudarà a resoldre molts dubtes alhora que aprendreu més.

[Exemplar al Catàleg]

[Més informació al Catàleg Aladí sobre Meteorologia]