La biblioteca amb la Marató

Un any més, les biblioteques se sumen a la campanya de difusió i sensibilització social sobre les malalties infeccioses que precedirà els programes de La Marató a TV3 i Catalunya Ràdio el diumenge 17 de desembre, en la seva 26a edició. La biblioteca d'Olesa també hi pren part amb una xerrada a càrrec de la professional de la salut Roser Font Canals. Serà la propera setmana, l'11 de desembre, a les 19 hores.

Les malalties infeccioses són la causa d'1 de cada 3 morts al món i són un problema important de salut pública. Estan causades per microorganismes patògens (bacteris, virus, fongs i protozous) que entren al cos i es multipliquen fins que produeixen la malaltia. La majoria de malalties infeccioses es transmeten d'uns individus als altres i poden afectar qualsevol persona i la millor manera de prevenir-les és evitar el contagi i seguir uns determinats hàbits d'higiene.

Durant els mesos d'octubre, novembre i desembre del 2017, a les biblioteques públiques s'oferiran conferències divulgatives, a càrrec de professionals de la salut (metges, infermers/es, biòlegs...) per acostar la ciutadania a la realitat mèdica i humana de les malalties infeccioses. Les conferències estan adreçades al públic en general i són gratuïtes.