Tornem a Subolesa

El mes vinent, el 21 de novembre, tornarem a celebrar la Diada del Comú de Subolesa, extreta de l'obra Retorn al Sol de J.M. Francès. Ho farem amb un concurs literari, una exposició d'art, una xerrada sobre la ciència-ficció a Catalunya i altres activitats paral·leles, organitzades entre l'Arrel Acció Cultural, el Club de Rol d'Olesa de Montserrat (CROM) i la Biblioteca Santa Oliva.

Us avancem que ja podeu presentar les vostre obres pel IV Concurs de Relats Breus de Ciència-ficció. No cal conèixer la novel·la sobre Subolesa per participar, de fet la temàtica d'enguany és: "viatges en el temps". Consulteu les Bases del Concurs de Relats breus 2017 i presenteu les vostres obres a la biblioteca o al correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la . El divendres 24 de novembre en coneixerem els guanyadors.

A més, si ets artista i t'agradaria prendre part de l'exposició inspirada en l'univers de Subolesa, no dubtis en posar-te en contacte amb la biblioteca! Durant quinze dies tindrem obres de l'imaginari de Retorn al Sol, distintes interpretacions de diferents disciplines artístiques.

La intenció de celebrar la Diada del Comú de Subolesa és donar a conèixer l'univers de la novel·la Retorn al Sol i també el món de la ciència-ficció catalana. Què  és  Subolesa?  L'any  1936  l'escriptor  Josep  Maria  Francès  publicava  la  que  seria  una  de  les primeres novel·les de ciència-ficció escrites en català: Retorn al Sol, que el propi autor definia amb el  subtítol  de  "novel·la  de  fantasia  i  de  sàtira".  En  aquest  llibre  s'hi  narren  les  peripècies  dels habitants  de  la  utòpica  ciutat  de  Subolesa,  un  món  subterrani  futurista  situat  a  les  entranyes  de  la muntanya  de  Montserrat.  L'autor  va  triar  el  nom  de  la  vila  d'Olesa  per  recrear  el  que  havia  de  ser una  Catalunya  futura  i  alternativa  condemnada  a  viure  sota  terra  després  d'un  gran  cataclisme climàtic.

Per cert, podeu agafar prestada la novel·la de la biblioteca!