Argelagues

Ruiz, Gemma

Barcelona : Proa, 2016

La novel·la Argelagues és el debut literari de la periodista Gemma Ruiz. És la historia de la vida de tres dones (besàvia i àvies de l'autora) d'una mateixa família al llarg del segle XX. Ens narra com degut a la misèria que pateixen a pagès es veuen obligades a marxar de Castellterçol i a immigrar a Sabadell per treballar a les fabriques tèxtils. Aquestes dones es troben en un món masclista i que deixen a les dones en un segon pla, però seran elles que amb el seu esforç i sacrifici s'adapten a la ciutat i a la duresa de les fàbriques i tiren endavant a la família.

Tot i la cruesa i els moments difícils que passen està escrit amb molta tendresa. Es una crítica social i un homenatge al paper de les dones de l'època. Destaquem el llenguatge oral molt ric en expressions i paraules propis del temps i els llocs.

[Exemplar al Catàleg]

[Gemma Ruiz a les Biblioteques]

[Descarrega't la novel·la a eBiblio: Català]